15 jan. 2010

Trappor!

Jag har tänkt inom den näsrmsta framtiden måla om min trappa. Jag vet inte om den ska bli helt vit eller om jag ska lämna själva trappstegen omålade som på bilden överst! Vad tycker ni är snyggast? Nu har vi inte ett ljust golv som matchar den ljusa färgen björkstegen har men direkt nedanför trappen har vi grått klinkers likt nedre bilden. Tacksam för era kommentarer. På återseende. Nu mot helgen. Den första utan min sambo som imorse drog med taxin (han försov sig dessutom , helt olikt sig själv, han vill nog inte åka egentligen..) till centralen och vidare mot studier i Umeå. Jag tycker han är väldigt stark som ger sig ut på såna äventyr utan oss, han är egentligen en riktig hemmapappa.

4 kommentarer:

Sara sa...

Jag tycker det är fint att måla hela trappan. Om man inte vill ha vita steg, kan de målas i en annan färg. Alt. kläs in i ek - det är också fint. Fast dyrt...

Helena sa...

Jag TYCKTE att det var fint att ha en vit trappa. Skitsnyggt.. Så jag målade den. Och nu syns vartenda dammkorn. Vartenda hårstrå, fläck och liten textilfiber i storformat. Man får härda sig. Eller måla trappstegen i en mörkare färg.

Eva sa...

På landet målade vi hela trappan inkl. trappstegen i linblomsgrönt samt ledstången i blankt svart. Det blev jättesnyggt! Väggarna är vitmålade träväggar (bredare än pärlspont).

Kristina - Kix Koll sa...

Vilken trevlig blogg du har! Jag kommer tillbaks och lägger in en länk så att jag hittar hit igen! :)