11 jan. 2010

Tapet eller målat?

Länge har tapeter varit i ropet men nu spås det nya tider för målat och enfärgat läser jag på Sköna Hems hemsida. Passar mig perfekt. Jag som aldrig kan bestämma mig alternativt tröttnar väldigt snabbt. Jag kan tycka att tapeter är helt underbara men har svårt för att bara välja en. Detta har resulterat i att nästan alla väggar är vita förutom i den övre hallen men där funderar jag på vitt. Istället blir det ytterligare en färgglad kudde till samlingen i soffan. Den här bilden är väldigt behaglig tycker jag. Det lila i den mönstrade tapeten tas upp av den enfärgade och det gröna knyts ihop av pläden och växterna i fönstret. Väldigt harmoniskt! Om jag hade plats skulle jag ha en sådan här läshörna i mitt sovrum. Jag har inte hunni fota min broscher á la Odd Birds som jag sydde i helgen men jag återkommer senare i veckan med bilder.
Bild från Sköna Hem

1 kommentar:

Helena Gustafsson sa...

Vad kul att du också sydde broscher! Me tooooo! Ta kort så kan vi lägga upp ett galleri!