27 jan. 2010

Onsdagsmorgon i kollektivtrafiken!

Varför inte satsa på en fototapet? Just nu passar denna mitt humör som handen i handsken, ha, där fick jag till det. "Float like a butterfly, sting like a bee". Idag har inte varit min dag. Yngsta dotterna valde att slå upp sina bruna små ögon 04.15. Pga trötthet, frustration eller vad jag nu ska skylla på så försökte jag på allvar resonera med denna lilla 1,5 åring. "Elvira det är mitt i natten, alla sover, mamma tänker inte gå upp nu" som om det skulle hjälpa. Nåväl tillslut blev det riktig morgon och storasyster vaknade (otroligt att hon kan sova trots en gallskrikandes lillasyster som jag förgäves försökte natta om tills jag insåg att det aldrig skulle gå). Alla kom iväg till dagis, glada i hatten, barnen såg fram emot lek och stoj, jag att komma i tid till jobbet. Trodde jag åtminstonde. Jag möttes av inställda bussar, elfel på T-centralen (och som om det inte var nog så sa fröken i förbifarten på dagis att kräksjukan brutit ut) vilket resulterade i att jag kom 1 timme försent till jobbet. Så jag säger bara bring it on! Idag kanske jag inte bara sticks.

Inga kommentarer: