10 dec. 2009

Mitt hus!

Jag har varit dålig på att visa bilder hemmifrån mig men det beror till stor del på att det är så mörkt när man väl har tid att fota. Jag kan i alla fall visa en bild på huset jag bor i. En riktig vårbild. Det är ett radhus i engelsk stil som ska matcha det slott som ligger inte så långt ifrån där jag bor. Området är väldigt trevligt överlag, man har ansträngt sig för att bygga på ett sätt som får de boende att trivas och värna om sin närmiljö. Jag har en kompis som faktiskt varit på studiebesök i mina kvarter under sin utbildning till samhällsplanerare. Vart det rätt nu Josse? Inget dåligt betyg för arkitekten.

2 kommentarer:

Josse sa...

That´s right! Engelsk trädgårdsstad tror jag det var vi skulle se exempel på... håller just på att sy på en sjukt gullig retrokudde, du kommer gilla!

Mamma sa...

Och så fint med träden som måste få vara kvar, tycker Trädkramaren!